ERASMUS+ MESSAGE

Sumarul proiectului 

Acest proiect a fost scris pentru a analiza  anumite tipuri de dependenta: de ecran, internet, jocuri, rețele sociale etc, dar si  abuz de substante, alcool, tutun, droguri sau produse alimentare, cu scopul de a incerca sa  le prevenim, astfel incat elevii să aibă o viață sănătoasă și de succes. Elevii care prezinta dependente au dificultăți în susținerea unei vieți de succes, în afară de acestea ,ei nu pot menține o viață sănătoasă și nu o pot îmbunătăți . Ei nu pot folosi abilitățile și talentele lor în mod creativ și pozitiv și își pierd interesul pentru activitățile sociale și extra-curriculare folositoare lor. In cele din urma aceste tipuri de dependențe pot duce la absenteismul și abandonul școlar. Consecințele de părăsire timpurie a școlii sunt foarte grave atât la nivel global, cat si individuală .
Scopul principal al acestui proiect este de a depista elevii cu risc de dependență într-un stadiu foarte timpuriu. În vederea atingerii acestui obiectiv, vom elabora o metodologie pentru a diagnostica înclinația pentru dependență a  elevilor și vom scrie  o carte ,care va fi un ghid pentru  părinți și profesori in lupta împotriva dependenței.
 Sunt  6 parteneri care iau parte la acest proiect. Acestia sunt:
– Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü, o autoritate locală pe teme educaționale din Turcia este coordonatorul proiectului.
– Szczecinska Szkola Wyższa Collegium Balticum, o universitate din Polonia.
– Agrupamento de Escolas de Penalva do Castelo, un liceu din Portugalia.
– Colegiul National de Informatica „Matei Basarab” , un liceu din România.
– Yıldırım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, un liceu din Turcia.
– I.I.S. A. Ferrari, un liceu din Italia.
Organizația solicitantă, Bursa MEM va coordona proiectul și va gestiona bugetul. Bursa MEM va urmari aplicărea corecta a proiectului ,va analiza  rezultatele proiectului asupra elevilor, părinților și profesorilor si pentru  liceul-partener din Turcia.
COLEEGIUM Balticum va fi responsabil pentru  realizarea rezultatelor proiectului. (O2, O3, O4)
Ceilalți parteneri (licee) vor fi  responsabili pentru aplicarea rezultatelor proiectului asupra elevilor, profesorilor și părinților din școalile lor .
Metodologia realizata prin acest proiect va fi accesibila tuturor prin intermediul site-ului. Astfel, orice organizație o poate folosi ca instrument în combaterea  oricărui tip de dependență. Toată lumea știe că, pentru un leac bun, avem nevoie de  a diagnostica prima data boala si apoi a o vindeca. Rezultatele proiectului pot fi considerate ca un instrument de diagnosticare  a dependentei.  Vom încărca toate  activitatile  pe site-ul proiectului în limba engleză ,dar și în limba principală a fiecărui partener. Prin urmare, se va obține un impact național și internațional prin asigurarea unui acces larg la toate  activitatile  proiectului.
Dezvoltarea unei metode de prevenire a dependenței poate fi utilă și benefică pentru fiecare organizație de tineret care are ca activitate principala –educația. În cazul în care putem reduce rata  dependenței, se vor imbunatati multe aspecte ale educației. Dependenta este unul dintre motivele  eșecului  scolar al elevilor.
De asemenea, putem considera dependenta un motiv pentru abandonul școlar timpuriu. Metodologia pe care  intenționăm să o dezvoltăm in acest proiect va fi un instrument pentru profesorii din organizațiile partenere precum și pentru oricare alta organizație care are la baza educatia. Cu un sistem de detectare bine organizat ne propunem  sa   direcționam elevii spre  alte activități pozitive prin care pot avea mai mult succes la scoala , precum și in viața socială. Realizarea acestui obiectiv se va face cu succes in toate organizatiile .