Noul parteneriat strategic de cooperare între școli, IVR BOOK cu număr de referință 2024-1-ES01-KA220-SCH-000257484

Proiectul cu nr de referinta 2024-1-ES01-KA220-SCH-000257484 a fost aprobat pentru finanţare în cadrul rundei 1 din 2024.
Acest proiect este inițiat de IES PUIG DE SA FONT din Son Servera, Spania fiind finanțat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene. CNI Matei Basarab are statutul de partener în acest proiect, alături de Turcia, Italia, Franța, Germania, Grecia și de compania de software Mobilobi din Turcia.
Se va derula pe o perioadă de 36 luni, între 01/09/2024 și 31/08/2027, ambele date inclusiv.
Obiectivele principale ale proiectului sunt:

  • să ofere o experiență internațională de învățare ;
  • să utilizeze noile instrumente TIC (VR, aplicații mobile) în educație ;
  • să înțeleagă mai bine termenii „incluziune„ și „diversitate„ ;
  • să crească gradul de conștientizare cu privire la problemele de mediu ;
  • să digitalizeze moștenirea culturală a UE ;
  • să accepte diferențele între culturi ca o bogăți a UE ;
  • să stimuleze înțelegerea „multilingvismului”;
  • să promoveze cetățenia UE prin înțelegerea și practicarea valorile sale ;
  • să lupte pentru reducerea ratelor de părăsire timpurie a școlii ;
    Beneficiar: Colegiul Național de Informatica “Matei Basarab”, Râmnicu Vâlcea
    Activitatile din acest proiect sunt:
  • 6 mobilități transnaționale în care vor fi dezvoltate 3 rezultate legate de noile tehnologii și cele 3 priorități principale ale Eramsus+. Cele 6 mobilități vor fi dispuse pe trei ani (2025-2027): Germania (martie 2025), Turcia (mai 2025), Grecia (octombrie 2025), Italia (martie 2026), Franta (mai 2026), Spania (martie 2027).
  • iVRbook: o carte in VR cu 7 capitole despre călătoria unui tânăr refugiat sau cu dizabilități și povestea integrării lui în societate.
  • Activitati locale de multiplicare, diseminare, activitati de traducere, activitati de dramatizare etc.
    La proiect poate participa orice elev între 13-16 ani la momentul selectiei. Sunt alocate 2 locuri speciale pentru elevii cu dizabilitati sau cei proveniti din familii rrome. La proiect pot participa profesori care vorbesc fluent limba engleză pentru a fi însoțitor în mobilități sau orice alt profesor care dorește să fie voluntar.
Sari la conținut