ERASMUS+ ACTIONN

RAPORT ÎNTÂLNIRE ROMÂNIA, 13-18.03.2017

 

Prima întâlnire LTT a proiectului ACTIONN a avut loc în Rm. Vâlcea, la CNI Matei Basarab, de pe 13-18 martie 2017. Întâlnirea a fost pregătită cu o lună înainte și toate activitățile cerute de către proiect au fost realizate.

Înainte de întâlnire, echipa de proiect română a pregătit calendarul proiectului, una din sarcinile care ne-au revenit nouă. Calendarul a fost proiectat nu numai ca un produs al proiectului, dar și ca o parte a unei activitîți care va fi organizată în timpul întâlnirii. După discuții cu toți partenerii, noi am aranjat cazarea profesorilor și am găsit familiile gazdă pentru elevi. Programul săptămânii a fot schimbat de câteva ori, pentru a îndeplini toate cerințele activităților. A fost trimis prin email către toți partenerii și ei au fost de asemenea anunțați prin Whatsapp. Scrisorile de invitație au fost trimise cu cel puțin două săptămâni înainte, pentru a-i ajuta pe partenerii noștri să obțină toate documentele necesare de la autorități. Echipele au sosit în București pe 12 martie și au fost transferați spre Rm. Vâlcea cu autocarul pentru a fi cazați. Elevii au fost găzduiți de familiile românești care au copiii elevi la noi la școală.

Toate activitățile proiectului au fost îndeplinite. În primul rând, elevii, asistați de profesorii lor, au scris prima parte a piesei de teatru, după ce au luat parte la un tutorial despre scrierea și interpretarea pe scenă a unei piese, activitate organizată cu ajutorul unui actor profesionist de pe plan local. Elevii au făcut câteva repetiții și au interpretat piesa pe scenă, întreaga reprezentație fiind filmată. Profesorii i-au ajutat pe elevi în timpul reprezentației și câțiva elevi emigranți din școala noastră au luat parte la reprezentație.  În fiecare zi, în timpul săptămânii, am avut câte o activitate care avea legătură cu piesa.

Luni dimineața, participanții au avut două întâlniri oficiale-prima a fost la Primăria orașului, unde au fost primiți de către viceprimarul Eusebiu Vețeleanu, iar a doua a fost pregătită în sala noastră de festivități, cu directoarea liceului și directorii adjuncți. Fiecare echipă și-a prezentat membrii și a spus câteva cuvinte despre proiect și prezența lor în România. De asemenea am avut un test inițial pentru a verifica nivelul de cunoștințe despre proiect și despre țara gazdă. Presa scrisă și televiziunea au fost prezente dimineața, la Primărie.

Marți, pe lângă activitățile care aveau legătură directă cu proiectul,  elevii au luat parte la un atelier de produse hand-made, pregătit împreună cu elevii de la clasele primare. Între timp, profesorii au participat la ore și s-a făcut de asemena prezentarea școlii tuturor echipelor. Elevii români au făcut o prezentare Power Point despre Drepturile Omului și unul dintre profesorii români a propus diverse activități (jocuri, jocuri de rol, etc), pentru a înțelege mai bine importanța acestei valori Europene care a reprezentat tema acestei prime întâlniri și de asemenea punctul central al primului act al piesei. Conferința de presă a fost planificată la ora 17.00. După această activitate, profesorii au fost invitați să ia parte la un schimb de bune practici cu coordonatoarea unui alt proiect Erasmus+ din școală. Între timp, elevii au luat parte la un workshop despre dansul tradițional al unui migrant din școala noastră, Dumitrița, o elevă de origine basarabeană, a prezentat, ajutată de profesorii noștri, dansul numit HORA DIN MOLDOVA. Toți participanții au dansat și s-au simțit foarte bine. O altă activitate importantă a acestei zile a fost prezentarea instrumentului nostru național, NAIUL. El a fost prezentat de unul din elevii noștri și o altă elevă a interpretat câteva melodii la nai. Seara s-a terminat cu un spectacol extraordinar prezentat de către elevii români, incluzându-i pe câțiva dintre migranții din școala noastră, și cu un bufet tradițional, care a fost organizat de părinții elevilor români și ei au fost de asemenea invitați să ia parte și să discute cu echipele celorlalte țări.

Miercuri, după o altă repetiție generală, primul act al piesei a fost interpretat și filmat. În timpul repetiției, echipele au fost invitate să ia parte la unele jocuri educaționale cu membrii clubului IMPACT, fiindu-le prezentate unele jocuri educaționale și activități non-formale. După marea reprezentație pe scenă a primului act al piesei, elevii au luat parte la un workshop numit Evenimentul Visului European, unde participanții au creat niște postere folosind colaje, desene, picturi, citate, etc., pentru a exprima viziunea lor despre o Europă viitoare ideală. După amiaza, echipele au fost invitate la o altă activitate a proiectului, unde participanții au trebuit să completeze calendarul realizat de echipa română cu unele abțibilduri reprezentând instrumentele, dansurile, temele, mobilitățile proiectului.

Joi dimineața echipele au vizitat mina de sare din regiunea noastră și au avut un alt schimb de bune practici cu voluntarii clubului IMPACT. În mină ei au luat parte, de asemenea, la unele activități sportive, în funcție de interesele lor și de abilitățile fizice. După amiaza, după ce au descoperit orașul și o mică parte a regiunii, echipele au trebuit să completeze chestionarele de evaluare, atât elevi, cât și profesori, luând în considerare nu numai aspectele referitoare la proiect, dar și cazarea și mesele. Echipa română a pregătit certificatele de participare, de asemenea s-au completat certificatele Europass pentru fiecare echipă și s-au rezolvat aspectele financiare. Certificatele au fost date în timpul cinei festive.

Vineri dimineața echipele au plecat să viziteze frumosul ținut al Brașovului, pentru a descoperi o regiune afectată de migrație, atât internă cât și externă, din cauza faptului că în regiune minoritatea germană a fost reprezentată intens. Orașul Brașov este un oraș cosmopolit și reprezintă un bun exemplu de integrare pentru diferitele grupuri etnice. După amiaza, întâlnirea finală dintre leaderii echipelor le-a permis să decidă detaliile următoarei întâlniri LTT din Italia și să înțeleagă mai bine cum să folosească mai bine programul Mobility Tool. Aceasta a fost ultima zi a activităților. În timpul weekendului, după ce au sosit la București, fiecare echipă s-a întors în țara ei.

Prima întâlnire a proiectului a fost începutul colaborării noastre în lupta împotriva diverselor tipuri de discriminare și de a stopa diversele tendințe negative prin teatru, muzică și dans. Prima parte a piesei a fost scrisă și jucată, permițând celorlalți parteneri să continue această muncă. Elevii au fost participativi și câțiva migranți din școala noastră au participat la activitățile proiectului. Toate activitățile au fost organizate în concordanță cu principala temă a întâlnirii, și anume RESPECT PENTRU DREPTURILE OMULUI: Instrumentul tradițional și dansul tradițional al unui migrant au fost introduse echipelor, calendarul a fost finalizat și atelierele despre drepturile omului, despre proiect și despre Evenimentul Visului European au fost de asemenea realizate. Testul inițial și evaluarea finală ne vor permite să observăm evoluția participanților pe parcursul întâlnirii. Principala limbă folosită pe parcursul proiectului a fost engleza, dar s-a folosit și spaniola, germana sau italiana. Am folosit tehnologia IT din școala noastră, calculatoare, videoproiector, aplicații pentru a îndeplini toate activitățile. Numărul participanților din școala noastră a fost în jur de 500, părinții și autoritățile locale fiind invitate să participe.

Produsele întâlnirii au fost: primul act al piesei, reprezentarea pe scenă a primului act, calendarul, posterele din cadrul activităților, prezentările PPT, filmul video despre instrument și dans. Echipa română a comandat de asemenea unele obiecte pentru a promova proiectul și au fost date participanților – a geantă, o agendă, un creion, o cană cu simbolurile proiectului. Roll-up-ul proiectului rămâne în școala noastră pentru a promova proiectul și calendarele vor fi distribuite în județ cu același scop. Diseminarea întâlnirii a fost făcută prin postarea pe site-ul oficial al primăriei și pe site-ul școlii noastre, un articol în ziar, o conferință video, un articol în revista școlii noastre și o prezentare în timpul întâlnirii cu toți coordonatorii de proiecte Europene din județul nostru. După întâlnire, proiectul a fost evaluat de către inspectorul responsabil cu proiectele Europene în timpul unei inspecții generale în școala noastră.

În ceea ce privește aspectele care vor trebui îmbunătățite într-o viitoare întâlnire: programul a fost câteodată încărcat deoarece activitățile au fost organizate în aceeași perioadă cu simulările examenelor naționale, masa nu a fost foarte diversă pentru a economisi timp pentru activități, iar activitățile de exterior au fost limitate de vremea locală.