FINANCIAL LITERACY – PATH TO CONSCIOUS CONSUMERISM

Proiect de parteneriat strategic in domeniul scolar, parteneriate doar intre scoli in cadrul programului ERASMUS+ cu titlul “FINANCIAL LITERACY – PATH TO CONSCIOUS CONSUMERISM Nr de referinta 2020-1-LT01-KA229-077899_4

Ideea principală a proiectului nostru a venit din provocările globale cu care se confruntă astăzi generația noastră tânără și oamenii, în general:

  • excluderea socială crescândă a persoanelor cu lipsă de conștientizare a alfabetizării financiare, a problemelor supra-consumatoare, a oamenilor
  • indiferența față de problemele de mediu cauzate de schimbările climatice și activitățile umane.

Proiectul va fi realizat timp de doi ani între școlile din Prienai (Lituania), Ramnicu Vâlcea (România), Katerini (Greece), Bragança (Portugal) and Komarno (Slovakia):

  • Prienu Ziburio gimnazija Lithuania
  • Agrupamento de Escolas Abade de Baçal Portugal
  • Colegiul National de Informatica Matei Basarab Romania
  • Trito Geniko Lykeio Alexandroupolis Greece
  • Stredna odborna skola obchodu a sluzieb Slovakia

Obiectivul general al proiectului este de a promova abilitățile de alfabetizare financiară a tinerilor prin dezvoltarea unei abordări raționale a banilor și managementul finanțelor personale pentru a dezvolta conștientizarea elevilor cu privire la amenințarea schimbărilor climatice la adresa noastră și a mediului înconjurător.

Acest proiect va implica elevi de 15 ani până la 18 ani, profesori de limba engleză, economie,

profesori de știință și IT, administrație, părinți și parteneri locali, precum și reprezentanți ai guvernului.

Obiectivele sunt:

1) Promovarea abilităților de alfabetizare financiară a tinerilor prin dezvoltarea unei abordări raționale a banilor și finanțelor personale management;

2) Dezvoltarea conștientizării elevilor cu privire la amenințarea schimbărilor climatice asupra mediului nostru și a întregii omeniri;

3) Să ofere cunoștințe teoretice și practice care să îi ajute pe tineri să își construiască rațional stabilitatea financiară, planificarea și utilizarea rezonabilă a resurselor disponibile;

4) Să împărtășească practicile cu România, Portugalia, Slovacia, Grecia și Lituania despre modul în care fiecare dintre ele se ocupă de socializare și excludere în școala lor;

5) Îmbunătățirea cunoștințelor de limbi străine, deoarece engleza va fi utilizată în termeni economici, participând la ateliere /conferințe și îndeplinirea sarcinilor, comunicând practic și cu elevii și profesorii din școlile partenere;

6) Dezvoltarea abilităților sociale precum munca în echipă, leadership, creativitate în timpul atelierelor, comunicare și abilități de colaborare ale elevilor, profesorilor și părinților;

7) Promovarea unui dialog reciproc între instituțiile financiare și de învățământ, invitând reprezentanți ai unor diverse afaceri să își împărtășească practicile comerciale, succesul și eșecurile financiare.